Digital Marketing Explained

Μπορεί να το έχετε ακούσει με πολλούς διαφορετικούς τρόπους: 

  • Digital Marketing
  • Performance Marketing
  • Google Ads
  • Meta Ads
  • Facebook/Instagram/Tik Tok Ads
  • S.E.O. (search engine optimization)
  • S.E.M. (search engine marketing)
  • P.P.C. (pay per click)
  • Διαφήμιση online/internet κ.ο.κ.

Το Digital Marketing όμως παραμένει ένα πράγμα. Και πολλά μαζί...

"Είναι η στρατηγική και η υλοποίηση της ψηφιακής προώθησης της εταιρείας σας για την επίτευξη των βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων στόχων της."

Πάμε να δούμε όμως από που ξεκινάμε και πώς δουλεύει:

Τα eshops είναι μια ειδική κατηγορία όπου η επιτυχία τους βασίζεται σε πολλούς παράγοντες, όπως:

  • Ποικιλία
  • Αποθέματα
  • Τιμή (σε σχέση με ανταγωνισμό)
  • Ζήτηση
  • Παροχές (τρόποι παραλαβής, ταχύτητα, εξυπηρέτηση, κίνητρα)

Η επίτευξη των στόχων είναι έντονα συμμετοχική. 50% της επίτευξης από το τί παρέχει στο κοινό η εταιρεία προϊοντικά και 50% από την στρατηγική και υλοποίηση digital marketing.

Οι υπηρεσίες είναι μια (συνήθως) πιο εύκολη κατηγορία.

  • Ειδικά οι υπηρεσίες που έχουν lifetime value (δλδ διάρκεια όχι εφάπαξ) έχουν αρκετό περιθώριο επένδυσης που σύντομα φτάνει στην απόσβεση. 
  • Οι εφάπαξ από την άλλη υπηρεσίες θέλουν ακόμα μεγαλύτερη ανάλυση κόστους – χρέωσης υπηρεσίας (θυμίζει περισσότερο τη λογική eshop).
  • Βασίζεται έντονα στις landing pages και τις αξιολογήσεις

Το κομμάτι B2B μπορεί να είναι από πολύ εύκολο μέχρι πάρα πολύ δύσκολο. Και αυτό έχει να κάνει με το είδος της υπηρεσίας/προοϊόντος. Η δυσκολία έγκειται στο ότι αφορά πιο niche κοινό οπότε και τα μέσα και η στόχευση γίνεται πιο ιδιαίτερη. 

Σημαντικό ρόλο στο B2B παίζει το κομμάτι του branding και οι κατάλληλες landing pages συνδυαστικά με τα κατάλληλα δημιουργικά και κείμενα στις διαφημίσεις

Όλοι έχουν social media. Αλλά.. 

Το κομμάτι των μη πληρωμένων social έχει πολύ μικρότερη απήχηση εκτός αν μιλάμε για σελίδες με εκατοντάδες χιλιάδες fans.

Συνεπώς είναι κάτι απαραίτητο για την εικόνα μας και την αλληλεπίδραση με το κοινό, δεν κοστίζει όσο η διαφήμιση αλλά και χωρίς υποστήριξη δεν μπορεί να έχει αντίστοιχα αποτελέσματα.

Να το κάνω; Φυσικά! Αλλά στα μέτρα που είναι χρήσιμο και αποδοτικό για την επιχείρηση σου.

Search Engine Optimization ή αλλιώς πως βγαίνουμε ψηλά στις μηχανές αναζήτησης χωρίς διαφήμιση.

2 βασικοί τρόποι:

onsite = τεχνικό και περιεχόμενο

offiste = (σωστή) χρήση links από sites υψηλής ποιότητας

CRM δλδ Customer Relationship Management. 

Συνήθως αφορά τις επικοινωνίες με τους εγγεγραμμένους χρήστες και τα μέλη (με newsletters, viber, sms ή και τηλεφωνικά) αλλά έχει ένα πιο ευρύ φάσμα που σχετίζεται με συστήματα loyalty που φτάνουν σε αναλύσεις segmentation και lifetime value, RFM (μην σε κουράσω, θα σου εξηγήσω από κοντά) και NPS (ομοίως).

Το Α και το Ω των υπηρεσιών που χρειάζεσαι. Μπορεί να έχεις κάποιο στέλεχος inhouse με πολύ μεγάλη εμπειρία στο digital marketing που να καλύπτει αυτό το ρόλο. Αν όχι, είσαι μόνος σου με μια παρέα digital marketers και account managers που τρέχουν τη διαφήμιση που απλά σου δείχνουν νούμερα. 

Η συμβουλευτική ουσιαστικά σε βοηθάει να καθορισείς τους ρεαλιστικούς βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους, να επιλέξεις την κατάλληλη επένδυση, τα κατάλληλα κανάλια και γενικότερα όλη τη στρατηγική. 

Σε δεύτερο στάδιο και επαναλαμβανόμενα σε βοηθάει να επιλέξεις τρόπο προώθησης (και αξιολόγηση περιεχομένου) αλλά και να διαβάσεις (ή ακόμα καλύτερα να σου παρουσιάσει) σωστά τα αποτελέσματα ώστε να πάρεις τις κατάλληλες αποφάσεις για τις επόμενες ενέργειες βελτιστοποίησης.

Και ναι και όχι. Η σωστή απάντηση είναι πως αν όλα πάνε καλά, θα φτάσεις σε ένα σημείο που και θα τα θέλεις και θα μπορείς και θα πρέπει. 

Επιπλέον υπάρχουν ακόμα περισσότερα πιο εξειδικευμένα αντικείμενα που πιθανόν να ενεργοποιήσεις (UI/UX audits, CRO κλπ)

Αλλά! Δεν ξεκινάμε όλοι με όλα. Αξιολογούμε όλες τις δυνατότητες και επιλέγουμε αυτά που είναι απαραίτητα ώστε να μην κάνουμε διασπορά επένδυσης όταν αυτό δεν είναι εφικτό αλλά να συγκεντρώνουμε όλες μας τις προσπάθειες στον βασικότερο και ρεαλιστικό για τη δεδομένη στιγμή στόχο.

Καταρχάς η συμβουλευτική, σε διαφορετικά επίπεδα βάσει αναγκών είναι αναπόσπαστο κομμάτι. Δεν υλοποιούμε απλώς, δείχνοντας μια σειρά από νούμερα που μόνα τους δεν έχουν νόημα. Μπορεί ο στόχος να απαιτεί ανάλυση 2-3 KPIs και μόνο. Το micro  των λοιπών KPIs είναι κάτι που ασχολούμαστε εμείς και δεδομένου ότι τα top line KPIs εξυπηρετούν και αποδίδουν το αναλαμβάνουμε πλήρως εσωτερικά.

Κατά δεύτερον, είμαστε boutique agency. Δουλεύουμε remotely κυρίως, δεν στοχεύουμε να συγκεντρώσουμε 100 projects. Λίγα και καλά, τόσα όσα μπορούμε οι ίδιοι να συμβουλεύουμε, οι ίδιοι και να υλοποιούμε και να αναλύουμε. Και αυτό γιατί απαραίτητο κομμάτι ανάλυσης και συμβουλευτικής είναι να είσαι σίγουρος ότι η υλοποίηση σε βάθος έχει γίνει ακριβώς με τη δομή και την ιεραρχία της στρατηγικής που καθορίσαμε. Και ποιος καλύτερος τρόπος από το να το υλοποιείς ο ίδιος;

Στην παρούσα φάση, όλα τα projects περνάνε από τον ιδρυτή της Gardiklis Consulting, Πέτρο Γαρδικλή. 

Και η προσπάθεια είναι να παραμείνει ως έχει, μιας και η αξία των υπηρεσιών μας βασίζεται στην πολυετή εμπειρία σε μεγάλους οργανισμούς και διαφημιστικές.

Με λίγα λόγια, δεν μιλάς με έναν junior marketer που σου ανέθεσε το μεγάλο agency, μιλάς απευθείας με αυτόν του οποίου την εμπειρία εμπιστεύτηκες. 

Full bio του Πέτρου Γαρδικλή εδώ.

Έλα μου ντε; Σίγουρα κάτι που θα ταιριάζεις στις ανάγκες και τις δυνατότητες σου. Αναλόγως το βάθος των υπηρεσιών που θα συμφωνήσουμε και δεδομένου ότι θα κρίνουμε ότι το project σου έχει προοπτικές επίτευξης στόχων, θα καθορίσουμε μαζί ένα πακέτο το οποίο θα σε εξυπηρετεί, εκμεταλλευόμενοι ακόμη και την δυνατότητα της εταιρείας σου σε εσωτερική διαχείριση (π.χ. graphic design, content, social, customer care κλπ).  Θα πρέπει να μιλήσουμε για να αναλύσουμε όλες τις ανάγκες και να δούμε το κατάλληλο πρόγραμμα για εσένα.

Περισσότερες πληροφορίες

Κινητό

+30 6941 498449

Email

petros@gardiklis.gr

Διεύθνση

Αθήνα / Remotely

Partners love in Google:

More about me on Social:

© 2024 Created with gardiklis.gr | Όροι χρήσης και πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων: εδώ